whatsapp

עמידונים

Smart
₪5,200
 ₪4940 בקנייה עצמית
משלוח 75 ₪
עמידון חשמלי לתנועה בעמידה זקופה
₪94,000
עמידונים

איך בוחרים עמידונים?

עמידונים הם מתקנים אשר מטרתם היא לאפשר לאנשים בעלי מוגבלות אשר אינם יכולים לעמוד בכוחות עצמם, לבצע את אחת הפעולות הבסיסיות ביותר – עמידה. בין אם מדובר באנשים אשר אינם מסוגלים לעמוד על רגליהם בשל בעיה מולדת ובין אם מדובר באנשים אשר בעבר יכולים היו לעמוד אולם יכולת זו ניטלה מהם בגלל תאונה, מחלה או הזדקנות, הרי שאותם עמידונים מדוברים יכולים לשפר בצורה משמעותית את איכות חייהם.

עמידונים – לשיפור איכות החיים

מלבד סיוע במימוש הצורך הבסיסי לעמוד, צורך שיש לכל אדם באשר הוא, עמידונים משפרים את איכות החיים של המשתמשים בהם גם בזכות העובדה שהעמידה כשלעצמה יכולה להפחית ואף למנוע נזקים בריאותיים רבים היכולים להיגרם כתוצאה מישיבה ממושכת, ובהם:
·         פצעי לחץ
·         בצקות וזיהומים
·         זרימת דם לא תקינה
·         התכווצויות שרירים
·         התפתחות לא תקינה של מערכת השלד ושל השרירים (בעיקר אצל ילדים)
בנוסף עמידה יכולה לתרום למניעת הפרעות בליעה כגון אספירציה והיא גם מיטיבה עם מערכת השתן, כך שחשוב מאוד לוודא שכל אדם שאינו יכול לעמוד בכוחות עצמו ייעזר באותם עמידונים מדוברים או במלווים על מנת לעמוד מדי פעם. אין ספק שהדבר יתרום בצורה משמעותית לשמירה על בריאותו הפיזית והנפשית כאחד.

סוגי עמידונים

ישנם שני סוגי עמידונים: עמידון קדמי ועמידון אחורי.
עמידון קדמי (prone) – עמידון המספק למשתמש בו תמיכה באזור החזה – בצד הקדמי של גופו, ולכן מיועד לאנשים אשר אינם זקוקים לתמיכה על מנת להניע את ראשם. עמידונים אלה כוללים בדרך כלל גם שולחן, המאפשר גם הישענות וגם ביצוע פעולות נוספות בשעת העמידה, כגון אכילה, כתיבה, ציור ועוד. המשתמש במתקן חגור אליו בשתי רצועות לרגליים, המבטיחות את בטיחותו. עמידונים קדמיים יכולים להיות אקטיביים – מחוברים לגלגלים קטנים המאפשרים התניידות במרחב, והם יכולים להיות עמידונים דינאמיים, המחוברים לשני גלכלעם קטנים ולשניים גדולים, ומאפשרים תנועה עצמאית במרחב לאנשים המסוגלים לכך.
עמידון אחורי (spine) – עמידון המספק למשתמש בו תמיכה בגב – בצדו האחורי של גופו, ולכן מיועד לאנשים אשר זקוקים גם לתמיכה בראש על מנת שלא יישמט. עמידונים אלה כוללים משענות בשני הצדדים המספקות את התמיכה לראש, וגם חגורות לרגליים המבטיחות את יציבות המשתמש.
שני סוגי העמידונים הם בעלי גלגלים המאפשרים לנייד אותם ממקום למקום בקלות.

אז איך בוחרים עמידון?

·         בחירת עמידונים צריכה להתבצע קודם כל על פי גיל המשתמש ומשקלו. ישנם עמידונים לילדים הניתנים לכוונון על פי גובה הילד ומותאמים לצרכיו, וישנם עמידונים למבוגרים שהינם גבוהים יותר ומותאמים לצרכים של אנשים מבוגרים.
 
·         פרמטר שני שהינו מאוד משמעותי לבחירת עמידון היא היכולת הפיזית של המשתמש. אם מדובר באדם בעל יכולת להניע את רגליו, כדאי לרכוש עבורו עמידון דינאמי שיאפשר לו לנוע במרחב בכוחות עצמו. הדבר לא רק שיסייע בחיזוק מערכת השלד והשרירים של המשתמש, אלא גם ישפיע בצורה משמעותית על הרגשתו הנפשית ועל ביטחונו העצמי.
 
·         הפרמטר השני לבחירה הוא, כמובן, הנוחות. אם הדבר אפשרי, כדאי מאוד שמי שעתיד להשתמש בעמידון יתנסה במספר סוגים לפני הרכישה ויבחר את המתקן הנוח לו ביותר. במידה שהדבר לא מתאפשר, חשוב לרכוש את המתקן שמספק את התמיכה המרבית למשתמש ושנראה שיתאים ביותר לצרכיו.
 
·         פרמטר נוסף לבחירת עמידון הינו האביזרים שהוא כולל. אמנם, רוב העמידונים מגיעים עם שולחן, אולם חשוב לוודא שהשולחן מתאים בגובהו ובגודלו לממדי המשתמש ושהוא מאפשר ביצוע פעולות כגון אכילה וכתיבה בצורה נוחה ונכונה.
לעמוד על בחירה נכונה
בחירת נכונה של עמידונים, שתתבצע על פי הפרמטרים שהוזכרו לעיל, תאפשר למשתמש ליהנות ממתקן שישפר בצורה משמעותית את איכות חייו, את בריאותו הפיזית ואת מצבו הנפשי, ולכן רכישתם מומלצת מאוד ואפילו חיונית.
באתר העיקר הבריאות תוכלו למצוא סוגים שונים של עמידונים, לילדים ולמבוגרים כאחד, אשר כולם מיוצרים על פי כל תקני הבטיחות ונושאים תו תקן.
לקבלת מידע נוסף אודות בחירה נכונה של עמידונים ועל התרומה שלהם למשתמש –
צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.
 

בטרם רכישת מוצר או תכשיר רפואי והתחלת השימוש בו, מומלץ להיוועץ במומחה שירותי בריאות מוסמך לגבי מטרות השימוש במוצר, אופן השימוש בו, תופעות הלוואי והאינטראקציה שלו עם תכשירים רפואיים אחרים. יש לעיין בעלון לצרכן לפני השימוש בתכשיר רפואי. המידע באתר העיקר הבריאות אינו משמש חוות דעת או הנחיה רפואית ואינו יכול לשמש תחליף להתייעצות עם רופא / פיזיותרפיסט / תזונאי / מרפא בעיסוק / רוקח ו/או מומחה מוסמך אחר.

כל אחד מספקי המוצרים באתר קובע את עלויות המשלוח בהתאם להחלטתו, ספק המוצרים רשאי לקיים מבצע באתר הכולל זיכוי וביטול דמי המשלוח. במידה וההזמנה כוללת מוצרים מספקים שונים ישלם המזמין דמי משלוח בגין כל הזמנה בנפרד בהתאם להחלטת הספקים השונים.
אין בשיחת הטלפון, לשם רכישת המוצר, משום ייעוץ מקצועי בתחום הנגישות. בכל מקרה של התלבטות לגבי מידת התאמת המוצר אנו ממליצים לקבל יעוץ מקצועי מיועץ נגישות מוסמך.

נבנה ע"י לוגייט טכנולוגיות