whatsapp

מכשירי א.ק.ג

מכשירי א.ק.ג
מכשיר א.ק.ג (אלקטרוקרדיוגרם, רשמת לב חשמלית) הוא מכשיר המיועד לרישום הפעילות החשמלית של הלב. המכשיר מודד את המתח החשמלי אשר יוצרת מערכת ההפעלה וההולכה החשמלית של הלב, וזאת באמצעות אלקטרודות המחוברות אל גוף הנבדק בנקודות שונות בגוף. מכשירי אק"ג רושמים את הפלט על גבי סרט נייר או מציגים אותו על מסך מחשב, וכך מאפשרים לרופאים לקבל מידע אודות מצבו הפיזיולוגי של הלב. את הבדיקה ניתן לבצע הן במנוחה והן במאמץ, וכך לקבל תמונה כוללת על האופן בו הלב מתפקד.
השימוש במכשירי א.ק.ג מאפשר לרופאים לקבל מידע אודות פתולוגיות שונות של הלב, לרבות הפרעות קצב, אוטם שריר הלב ומצבים נוספים. השימוש במכשיר חשוב בכל מקרה של חשד לבעיה בלב ובמקרים בהם הבעיה בלב מוכרת ודורשת מעקב רפואי תקופתי.

אופן הפעולה של מכשירי א.ק.ג

מכשירי הא.ק.ג מודדים את השינויים החשמליים המזעריים החלים על פני העור בעקבות פעילותו החשמלית של הלב המתרחשת עם כל פעימה. תאי לב שנמצאים במנוחה – מקיימים מתח מנוחה שלילי על פני הממברנה שלהם. זרם קטיונים של נתרן ואשלגן נכנס אל תוך התאים, מקטין את שליליות המתח על פני הממברנה וכך גורם למנגנון ההתכווצות של שריר הלב לפעול. הגל שנוצר בלב יוצר דיפול (תוצר של התפלגות מטען או זרם חשמלי) – והדיפול הזה הוא זה שנרשם על ידי מכשיר הא.ק.ג. הרישום מתבצע על פ התקדמות הדיפול בכיוון האלקטרודה שמחוברת לגוף או על פי התרחקותו ממנה, כאשר התקדמות בכיוונה תירשם כגל חיובי והתרחקות ממנה תירשם כגל שלילי. את הגלים האלה המתקבלים על גבי פלט שיוצא מהמכשיר, יודעים הרופאים לפענח, ולקבל תמונה מלאה וברורה לגבי מצבו הכללי של הלב. כאמור, בעזרת מכשירי א.ק.ג ניתן לקבל אינדיקציה לבעיות ולמחלות לב שונות, לרבות זיהוי של מומים מולדים שעלולים להוות סכנה לחיים, הפרעות קצב, התקפי לב, אי ספיקת לב, אריתמיה, קרדיומיופתיה ועוד. אם מתגלה חשד לבעיה מסוימת במהלך קריאת תוצאות הבדיקה – ניתן להפנות את המטופל לבדיקות נוספות על מנת לאבחן את המצב באופן מדויק ולטפל בהתאם.

אלקטרוקרדיוגרם לא רק במרפאות או בבתי חולים

אמנם ברוב המקרים השימוש במכשירי א.ק.ג מתבצע במרפאות, במכוני לב ובבתי חולים, אולם היום ניתן לרכוש גם מכשירי א.ק.ג ביתיים. מכשירים אלה הינם קומפקטיים מאוד בממדיהם, ומאפשרים ניוד קל ממקום למקום – על פי הצורך שלכם.
מכשירים אלה מתאימים בעיקר למי שנמצא בקבוצת סיכון לפתח מחלות לב כמו גם לסובלים מבעיות לב שונות הנדרשים למעקב תקופתי. אם הם נמצאם בבית, מכשירי אק"ג ביתיים מאפשרים למטופל לבצע את הבדיקות מבלי לצאת מהבית, ולהעביר אותן לרופא באמצעים הדיגיטליים השונים העומדים היום לרשותנו, כמו טלפון נייד, אימייל או מכשיר פקס ביתי.
אין ספק, כי ההתקדמות הטכנולוגית המאפשרת ייצור של מכשירי אקג כמו גם של מכשירים רפואיים אחרים בהם ניתן לעשות שימוש בבית – מקלה מאוד על אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ומשפרת עבורם מאוד את איכות החיים.

מכשירי א.ק.ג ביתיים - העיקר הבריאות

העיקר הבריאות משווקת מכשירי א.ק.ג ביתיים ומוסדיים מסוגים שונים. כל המכשירים מיוצרים על ידי החברות המובילות בתחום ומבטיחים תוצאות אמינות ומהימנות בתוך מספר דקות. בין היתר ניתן למצוא אצלנו מכשירי אק"ג 3 ערוצים, מכשירי א.ק.ג ניידים ומכשירים חד ערוציים ועוד. כמו כן ניתן להשיג אצלנו אביזרים למכשירי א.ק.ג, לרבות אלקטרודות, מוניטורים, חגורות ועוד.
כל המכשירים מגיעים עם אחריות מלאה, כך שבכל מקרה של בעיה או תקלה – יש לכם אל מי לפנות וממי לקבל שירות. המוצרים יישלחו עד אליכם, וצוות נציגי השירות שלנו ישמח תמיד לענות על כל שאלה שלכם.
לקבלת מידע נוסף ולרכישה טלפונית של מכשירי א.ק.ג מקצועיים לבית או למוסדות רפואיים – צרו קשר עוד היום בטל' 072-2159090 או דרך האתר ואנחנו נשמח לעזור ולעמוד לשירותכם.
 
    

בטרם רכישת מוצר או תכשיר רפואי והתחלת השימוש בו, מומלץ להיוועץ במומחה שירותי בריאות מוסמך לגבי מטרות השימוש במוצר, אופן השימוש בו, תופעות הלוואי והאינטראקציה שלו עם תכשירים רפואיים אחרים. יש לעיין בעלון לצרכן לפני השימוש בתכשיר רפואי. המידע באתר העיקר הבריאות אינו משמש חוות דעת או הנחיה רפואית ואינו יכול לשמש תחליף להתייעצות עם רופא / פיזיותרפיסט / תזונאי / מרפא בעיסוק / רוקח ו/או מומחה מוסמך אחר.

כל אחד מספקי המוצרים באתר קובע את עלויות המשלוח בהתאם להחלטתו, ספק המוצרים רשאי לקיים מבצע באתר הכולל זיכוי וביטול דמי המשלוח. במידה וההזמנה כוללת מוצרים מספקים שונים ישלם המזמין דמי משלוח בגין כל הזמנה בנפרד בהתאם להחלטת הספקים השונים.
אין בשיחת הטלפון, לשם רכישת המוצר, משום ייעוץ מקצועי בתחום הנגישות. בכל מקרה של התלבטות לגבי מידת התאמת המוצר אנו ממליצים לקבל יעוץ מקצועי מיועץ נגישות מוסמך.

נבנה ע"י לוגייט טכנולוגיות