הליכה נורדית
הליכה נורדית

הליכה נורדית

 
הליכה נורדית היתה במקור שיטה בה התאמנו גולשי סקי לאימוני קיץ במסלולים קשים.
כתוצאה ממחקר ברפואת ספורט ובמקצועות כושר אחרים פותחה ההליכה הנורדית לאימון כושר באמצעות ציוד אימון ספציפי. הפופולאריות של ההליכה הנורדית גברה במהירות וכיום היא משמשת כספורט כושר ידוע היטב ברחבי העולם. 
 
מקלות הליכה נורדית עוצבו במיוחד להליכה זו על מנת להפעיל את פלג הגוף העליון בזמן ההליכה. 
הליכה נורדית היא דרך אפקטיבית לצעידה בעזרת מקלות, תנועות הידיים, הרגליים והגוף בזמן הצעידה בעזרת מקלות נורדיים שוות לקצב התנועות של צעידה רגילה ללא מקלות. 
בזמן ביצוע הצעידה הנורדית, תנועות הזרועות והרגליים מוגבלות והם ייטלטלו קדימה ואחורה. כדי להשיג תוצאות אימון טובות חשוב מאוד ללמוד קצב זה לפני שהולכים לצעוד עם מקלות נורדיים, טלטול הזרועות ומיקומו רב העצמה של המקל ישפיעו על גודל הצעדים.  טלטול קטן של הזרוע יביא לרוטציה מוגבלת של האגן ולצעד קטן יותר, כאשר תנועת המקל גדולה יותר, גודל הצעד גם כן יגדל כמו גם הרוטציה באגן ובחלקים העליונים יותר של חלק הגוף העליון. 
על ידי שימוש בתנועות הזרוע ובטכניקת צעידה נורדית תקינה, כמעט כל שרירי הגוף יתאמנו. 
צעידה נורדית יכולה להיחשב כ"אימון של כל הגוף".
 

יתרונות הליכה נורדית:

הליכה נורדית דורשת מאמץ זהה להליכה רגילה עם תועלת הרבה יותר גדולה
ההליכה הנורדית היא אימון גופני המחזק גם את החלק העליון של הגוף
צעידה נורדית בריאה, פחות לחץ מופעל על הברכיים והפרקים התחתונים
בהליכה נורדית מפעילים 90% משרירי הגוף במקום 60% בהליכה רגילה
באמצעות הליכה נורדית שורפים עד 46% יותר קלוריות 
 

עובדות בריאותיות לגבי הליכה נורדית:

קצב הלב הוא 5-17 פעימות לדקה גבוה יותר (לדוגמה, בקצב לב רגיל יש 130 פעימות לדקה וכאשר מבצעים הליכה נורדית – 147 פעימות לדקה, כלומר, עלייה של 13%).
כאשר משתמשים במקלות נורדיים, עולה צריכת האנרגיה בממוצע ב 20% לעומת הליכה רגילה ללא מקלות.
כאשר משתמשים במקלות נורדיים יש עליה של עד 46% בצריכת האנרגיה (מחקר מכון קופר, פרסום המגזין הרבעוני לתרגילים ולספורט 2002)
בהליכה עם מקלות נורדיים שורפים כ- 400 קלוריות לשעה (לעומת 280 קלוריות לשעה בהליכה רגילה)
הליכה נורדית משחררת כאבים ומתח בשרירים באזור הצוואר / הכתף.
בעת הליכה נורדית הניידות הצדדית של הצוואר ועמוד השידרה גוברת באופן משמעותי.
בהליכה נורדית השרירים המעורבים באופן הפעיל ביותר הם השרירים המותחים והמגמישים של הזרוע, החלק האחורי של שרירי הכתף, שרירי החזה הגדולים ושרירי הגב הרחבים.
הליכה נורדית לא מקשה על הפרקים והברכיים.
מקלות נורדיים מסייעים ליציבות ומהווים גורם בטיחותי במשטחים חלקים.
מומלץ להתאמן בהליכה נורדית פרקי זמן ארוכים יחסית, כלומר, בין חצי שעה לשעתיים מדי פעם.  על הקצב להיות יציב וקצב הלב צריך לעלות לבין 120-150 פעימות לדקה.
 
 
חזרה לרשימה
מאמרים נוספים מאמרים נוספים
כתוצאה מפעילות ספורטיבית נגרמים לפעמים שברי מאמץ קבלו מבחר טיפים חשובים שיכולים לעזור במניעה ובריפוי
אין ספק שפתרונות האירוח לחגים של היום מאפשרות לכם לארח ביתר קלות ובלי הרבה בלגן. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבחון את מגוון האפשרויות הקיימות היום בשוק, ביניהן מיטות שדה מתקפלות עם שלדת אלומיניום, מיטות אירוח עם שלדת מתכת וכן מיטות אירוח יוקרתיות המגיעות עם מזרון ספוג איכותי וראש מיטה שבמצב סגור משמש כמדף.
כיצד ניתן להגדיל את מסת הגוף והשריר? מגוון המוצרים עצום במאמר ניתן לקרוא מבחר עצות שימושיות בנושא.

בטרם רכישת מוצר או תכשיר רפואי והתחלת השימוש בו, מומלץ להיוועץ במומחה שירותי בריאות מוסמך לגבי מטרות השימוש במוצר, אופן השימוש בו, תופעות הלוואי והאינטראקציה שלו עם תכשירים רפואיים אחרים. יש לעיין בעלון לצרכן לפני השימוש בתכשיר רפואי. המידע באתר העיקר הבריאות אינו משמש חוות דעת או הנחיה רפואית ואינו יכול לשמש תחליף להתייעצות עם רופא / פיזיותרפיסט / תזונאי / מרפא בעיסוק / רוקח ו/או מומחה מוסמך אחר.

כל אחד מספקי המוצרים באתר קובע את עלויות המשלוח בהתאם להחלטתו, ספק המוצרים רשאי לקיים מבצע באתר הכולל זיכוי וביטול דמי המשלוח. במידה וההזמנה כוללת מוצרים מספקים שונים ישלם המזמין דמי משלוח בגין כל הזמנה בנפרד בהתאם להחלטת הספקים השונים.
אין בשיחת הטלפון, לשם רכישת המוצר, משום ייעוץ מקצועי בתחום הנגישות. בכל מקרה של התלבטות לגבי מידת התאמת המוצר אנו ממליצים לקבל יעוץ מקצועי מיועץ נגישות מוסמך.

נבנה ע"י לוגייט טכנולוגיות